MobilTokennel gyorsabb és egyszerűbb a belépés az EESZT-be

Az EESZT mobilToken alkalmazással pár perc alatt, eSzemélyi igazolvány használata nélkül is bejelentkezhetnek az ágazati dolgozók a Térbe, mutatjuk, hogyan.

A mobilToken olyan többfaktoros azonosítást biztosító alkalmazás, amely lehetővé teszi az orvosok, gyógyszerészek és más egészségügyi dolgozók számára az EESZT rendszerébe történő bejelentkezést. A mobilToken alkalmazással az ágazati felhasználóknak csak a mobiltelefonra és a hozzá tartozó állandó jelszóra van szükségük.

Az eSzemélyi kártyaolvasóval való bejelentkezés esetében a mindenkori belépéshez szükség van az eSzemélyi olvasóra, az eSzemélyi igazolványra és a hozzá tartozó PIN kódra, a mobilToken alkalmazás esetén a mobiltelefont csak egyszer kell regisztrálni az EESZT Ágazati Portálján. Használata sokkal inkább felhasználóbarát, rendkívül egyszerű. Míg a személyi igazolvány, vagy a hardToken eszköz könnyen elhagyható, addig az okostelefonok ma már szinte minden szektorban munkaeszköznek számítanak, mindig kéznél vannak. A mobilToken alkalmazással tehát a felhasználó eSzemélyi igazolvány használata nélkül is be tud lépni a TÉR-be.

Regiszrációt követően a mobilToken bejelentkezés csupán pár percet vesz igénybe, lépései a következőek:

  1. Az EESZT mobilToken alkalmazás letöltése és megnyitása a regisztrált készüléken.
  2. Állandó PIN kód megadása a készülék kijelzőjén megjelenő billentyűzet segítségével.
  3. A regisztrációkor beállított, állandó PIN kód hozza majd létre azt az egyszer használatos jelszót, amelynek megadásával lehet bejelentkezni az EESZT-be.

Tudta, hogy…?

  • egy ágazati felhasználónak csak egy regisztrált mobilalkalmazása lehet, illetve a mobilTokenhez megadott PIN kód nem egyezhet meg az eSzemélyi PIN kódjával?
  • a regisztrációnál a PIN kódnak legalább 3 különböző számjegyet kell tartalmaznia?
  • biztonsági okokból a PIN kód megadásánál a billentyűzeten lévő számok elhelyezkedése minden bejelentkezésnél változik?
  • ha a mobilToken bejelentkező felületen háromszor hibás, 6 jegyű jelszót ad meg, a rendszer 5 percig ideiglenesen letiltja? Rendkívüli esetben az ESZFK Ügyfélszolgálat tud segítséget nyújtani az ideiglenes tiltás azonnali feloldásában.
  • 100 elrontott PIN kód után a rendszer teljesen letiltja és ebben az esetben kizárólag központilag, az ESZFK Ügyfélszolgálat tudja helyreállítani?
  • telefoncsere, vagy a telefon elvesztése, esetleges vírustámadása esetén a meglévő regisztráció könnyedén törölhető és egy új regisztráció indítható?
  • amennyiben hibás PIN kód került megadásra a mobilToken-en, az alkalmazás továbbra is generálni fog egyszer használatos jelszót, de a Token nem lesz alkalmas a belépésre.

Az ingyenes EESZT mobilToken alkalmazás közel minden mobil készülékre letölthető, a telepítésével, regisztrációjával és használatával kapcsolatos részletes információkat innen tölthetik le:

Az Ágazati Portál hozzáférésével kapcsolatos kérdések megválaszolásában, valamint mobilTokenhez kapcsolódó telepítés vagy megakadás esetén – a pecsétszám megadásával az ESZFK Ügyfélszolgálat kollégái nyújtanak segítséget a +36 1 920 1050 telefonszámon, és a helpdesk@eszfk.hu e-mail címen.

 

Előző hír
Elkészült az EESZT Drive modul
Következő hír
Változott az ügyfélszolgálat elérhetősége