Kívül-belül megújult a miniHIS: gyorsabb, letisztultabb és felhasználóbarátabb lett

minihis

A megújult felületen – a szoftvert használó egészségügyi dolgozók visszajelzéseit is beépítve – könnyebben elérhetővé váltak a páciensadatok, emellett új funkciókat tettünk elérhetővé, így az alkalmazás kezelése – a megváltozott ergonómiai kialakításának köszönhetően – egyszerűbbé és letisztultabbá vált.

A  díjmentes, miniHIS  medikai szoftverben a közelmúltban beépített egyszerűsített belépési felület, a Társadalombiztosítási Azonosító Jel (TAJ) alapú adatellenőrzés és a közvetlenül elérhető vezetői engedélyhez tartozó alkalmassági vélemény kezelése után az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központ (ESZFK) újabb fejlesztésekkel  segíti a  felhasználókat.A változások célja továbbra is a felhasználói élmény növelése és az adminisztrációs terhek csökkentése.

Az alábbi, főbb funkciók változtak:

  • A főoldalon a legtöbb páciensadat és funkció elérhetővé vált görgetés nélkül. Egyszerűsödött a páciensek és a hozzájuk kapcsolódó ellátások megtekintése, valamint a pácienslista, a páciensadatok módosítása, továbbá az új ellátott rögzítése is.
  • A főoldal felső részében megjelent egy teljesen új funkció, a Páciens figyelmeztető sáv. Ebben a sávban érhetők el a pácienshez tartozó főbb adatok (páciens neve, Társadalombiztosítási Azonosító Jel (TAJ), születési ideje és kora, címe), illetve az ellátáshoz kapcsolódó kiemelt jelentőségű információk, pl.: TAJ ellenőrzés eredménye, vezetői engedélyhez tartozó alkalmasság, allergia vagy akár a nyitott táppénz vagy fertőzőbeteg jelentésre vonatkozó figyelmeztetések.
  • Az ellátottakhoz rögzíthető adatok köre jelentősen bővült (pl.: kapcsolattartók, alkalmassági vizsgálatok, dokumentumok, gondozási- és ápolási információk, saját jegyzetek), a különböző adatok (pl.: praxisadatok, terápiás adatok, eProfil, ellátástörténet) a páciensre kattintva könnyen elérhetővé vált az oldalt megjelenő Páciens információs panelen.
  • Az ellátások rögzítése során bővül a rögzíthető adatok köre (pl.: a vizsgálatok/metrikák új elemekkel kerül kiegészítésre, vélemény és megjegyzés információ rögzíthető az ellátáshoz), valamint egyszerűen rögzíthetők a gondozással és ápolással kapcsolatos adatok.
  • Az ellátás hatékony rögzítését a jelenlegi sablonok mellett számos új lehetőséggel támogatja a rendszer. Az előző ellátásokból történő másolás mellett mezőszintű sablonok is segítik a gyors kitöltést (pl.: Gondozott betegségekből a BNO egy kattintással rögzíthető).
  • A rendszerből generálható dokumentumok köre bővítésre került.
  • A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) fertőzőbeteg jelentés rendszerével valós idejű adatkapcsolat került kialakításra, mellyel csökkenthetők az adminisztrációs feladatok, nem szükséges külön rendszer használata a fertőzőbeteg be- és kijelentéshez.
  • A Jelentések menüben kapott helyet a Táppénzes és az Ambuláns napló is.
  • Új menüpont került kialakításra Adminisztráció néven, itt lesz elérhető az Ügyeleti napló, a Telemedicina foglalások és a Telefonhívások rögzítése.

A miniHIS rendszert érintő újdonságok részletes leírása és képernyőképes illusztrációja az alábbi linkre kattintva tekinthető meg, amely folyamatosan frissül.

miniHIS medikai szoftver továbbra is az alkalmazás használatához szükséges számítástechnikai eszközparkkal és a megfelelő sávszélességű internetkapcsolattal érhető el az alábbi támogatott böngészőkön keresztül:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Firefox

A rendszerhasználat során felmerülő kérdéseit telefonon (+36 1 920 1050) vagy e-mailen (minihis.eeszt@eszfk.hu) tudja feltenni az ESZFK Ügyfélszolgálatának.

Előző hír
Ha szeretne mindent tudni az EESZT-ről, ezt hallgassa meg!
Következő hír
Adatcentrum lesz a gyógyszertár? – vitaindító előadások az eReceptről és a szakma jövőjéről